Sel pühapäeval alustab Eestis mujal maailmas ammu ülipopulaarne Twin Sportbike mootorrataste võistlusklass, mis toob motospordis võistlemise hinna senisega võrreldes lausa kaks korda alla ja ühele rajale põnevateks võistlusteks kokku nii uued kui kogenud sõitjad, selgitab algatuse eestvedaja Jaanus Saarmaa (SK Suzuki Team Estonia).
Mootorrattaspordi Superstock 600 klassi kahekordse Eesti meistri Jaanus Saarmaa sõnul on sellist uut lähenemist Eesti motosporti väga vaja, sest seni laiutas n-ö rahvaliiga ja korraliku võidusõidu vahel otsekui kuristik.
“Uutel huvilistel on seni olnud päris raske niisama hobisõitjast motospordi tasemel võistlema hüpata – kasvõi puhtalt rahalise kulu mõttes. Twin Sportbike on seda probleemi mujal maailmas ammu leevendanud ja seetõttu tõimegi klassi ka Eestisse,” rääkis Saarmaa.
Ta selgitas, et kahesilindriliste tsiklite võistlusklass sai alguse üle 20 aasta tagasi Suurbritanniast ja selle laia populaarsuse põhjus on täpselt paras tasakaal nõuetes ja reeglites – see on samal ajal kogenutele huvitav ning ka algajatele ligipääsetav.
“Ka nüüd Eestis algava uue võistlussarja vastu on huvi üles näidanud nii pika staažiga Superbike’i sõitjad kui ka uued noored, kes ootavad alles oma esimest võistluskogemust,” ütles Saarmaa.
Kogenud motosportlase kinnitusel on selle klassi kahesilindrilistele ja kuni 55-kilovatistele mootorratastele omane lihtne kurvidest välja kiirendamine.
“See tähendab, et sobivatel tingimustel on võimalik kardirajal sõita isegi Supermoto klassiga võrreldavaid ringiaegu. Samal ajal on absoluutsed tippkiirused siiski väiksemad, mis muudab sõidu kogenutele stressivabaks ja samas ka algajatele jõukohaseks,” rääkis Saarmaa.
Osalemise kulu toob uue klassi eestvedaja selgitusel alla ennekõike kaks asja: ratta enda ja ka rehvide märksa soodsam hind. Järelturul on sobiliku ratta hind suurusjärgus 1000 eurot ning tänu klassi rahvusvahelisele populaarsusele on neid ka hõlpsalt saada. Samuti saab kergelt ja kiirelt Twin Sportbike’i nõuetele vastavaks muuta tänavasõidu tsikli.
“Tavaliselt on mootorrataste ringrajasõidus üheks suuremaks kuluartikliks rehvid, aga kuna kallite segurehvide asemel kasutatakse siin tänavarehve ja madalama võimsuse tõttu need ka kuluvad vähem, siis on see kulu julgelt poole väiksem. Lisaks on soodsam ka stardimaks,” lisas Saarmaa ja kutsus kõiki huvilisi üles uues võistlusklassis kaasa lööma.
Twin Sportbike’i Eesti esimene võistlus toimub sel pühapäeval, 8. juunil Porsche Ringil Pärnus. Stardinumbri on juba registreerinud nii motospordivõistluste maailmas uustulnukaid kui ka mitmed Eesti tipptegijad, näiteks Superstock 600 klassi 2017. aasta Eesti meister Kaiko Kolkanen, Superbike klassi 2022. aasta hõbemedalist Madis Vestel ja omaaegne kuuekordne Eesti meister Joel Vides. Kokku on juunist septembrini kestvas esimeses hooajas viis etappi.
Artikkel: Kristjan Oad
Lisatud foto allkiri: “Jaanus Saarmaa Twin Sportbike klassi sobival rattal Suzuki SV 650. Foto: CR Moto.”