Eilse motoringraja Eesti meistrivõistluste avaetapi suurim uudispomm oli kahtlemata Silvester Sarapiku võit klassis Superbike: noormehe jaoks oli see elu esimene võistlus ja üldse sõit kuningliku klassi tsikliga.
Kui keegi laupäeva õhtul nägi nördinud Silvester Sarapikku (Superstock 600, Vihur Motosport), kes tunnistas, et tsikli käigukastiprobleemide tõttu jääb noormehel selle hooaja Eesti meistrivõistluste avaetapp sõitmata, poleks ta uskunud, millega pühapäevane võistlus kulmineerub.
Pühapäeva hommikul oli Sarapik jälle rajal ja otsekui ümber sündinud. “Lähen Superbike’i sõitma!” kõlas tema suust sama uskumatult nagu väide, et Hanno Velt istub Eero Pärmi hetkel tühjaks jäänud külgkorvi paarimeheks.
Kuid Sarapik hüppas tõepoolest Soome sõitjale Eemeli Lahtile kuuluva Aprilia selga. “Hanno Veldiga eile õhtul arutasime, mida võiks teha ja tema pakkus välja, et võta Aprilia,” rääkis Sarapik pärast võistlust. “Homme lihtsalt kulged, ära pinguta,” lisanud Velt veel.
Sarapiku start oli suurepärane: kuuendalt stardikohalt teiseks. Ka klassi kvalifikatsiooni võitnud Mait Vestel (BMW, Vihur Motosport) sai suurepäraselt teistel eest minema ning läks sõitu pea kogu võistlusmaaks juhtima. Kuid Sarapik istus tal pea terve distantsi vältel sabas nagu hiirt taga ajav kass, kusjuures hiir tunnistas hiljem, et ta ei saanud arugi, kes teda taga ajab.
Kaks ringi enne lõppu kihutas noor uljaspea valitsevast Eesti meistrist Vestelist mööda ja edasi pidi punasel BMW-l sõitja valge Aprilia juhi sõidujooni tagantpoolt vaatama.
“Mul on viimastel võistlustel olnud probleem, et ei ole kellegagi võidelda,” rääkis Mait Vestel. “Nüüd nendel viimasel kahel ringil õppisin [Sarapiku selja taga] väga palju – aa, siin tuleb nii teha.” “Kerge pettumus on, aga mis teha,” ei salanud Vestel, et läks sõitu siiski võitma. Superbike’ide klassi kolmanda koha võttis lätlane Marcis Pirtnieks.
Superstock 600 klassis sõitis Hugo-Brent Freimann kvalifikatsioonis välja uue isikliku rekordi Porsche Ringil 1.16,012. See jäi kõigis klassides ka kogu võistluspäeva parimaks tulemuseks. Võidusõitu läks Freimann kohe algusest juhtima ning ükski kaasvõistleja teda ohustada ei suutnud. “Mulle meeldibki nii,” ei valmistanud konkurentsi puudumine Freimannile meelehärmi. Selyn Kazakova sõitis sama uhkes üksinduses teisel kohal ning kolmanda positsiooni hõivas eelmise aasta Supersport 300 klassi Eesti meister Andre Köster (kõik kolm sõidavad Yamahaga ja on Vihur Motospordi kasvandikud). “Täna sihtisin teisele, aga masin ei vedanud nii hästi,” tunnistas Köster, et ambitsioon oli esimesse suurema klassi sõitu minnes suurem. Nädalavahetuse, mille jooksul ta oma ringiaega suutis 2,5 sekundi võrra parandada luges Köster siiski edukaks.
Samas sõidus startinud B600 klassi võitis Hanno Hansson (Kawasaki, Vihur Motosport) Andre Vähesoo (Yamaha, Seltec Racing) ja Tarmo Kõrsi (Suzuki, RedMoto Racing) ees.
Veel üheks päeva maiuspalaks oli uue ja soodsa võistlusklassi Twin Sportbike, kuhu SK Suzuki Team Estonia eestvedamisel oli stardijoonele tulnud 9 võidusõitjat, start. Nende seas oli nii endisi sõitjaid kui alles motoringrajaga alustajaid. Põneva duelli pakkusid Superbike’i klassi sõitja Madis Vestel ja endine Superstock 600 klassi Eesti ja Balti meister Kaiko Kolkanen. Vestel jäi kahevõitluses küll peale ja Kolkanen pani selle asjaolu klubikaaslase tegevvõistleja sõidukilomeetrite arvele. “See ongi äge, et selle rattaga ei saa nii suurt hoogu üles. Soovitan kõigil proovida, see on soodne, rehvi ei kulu nii palju ja kogu sõiduelamus on olemas, mis mõnes suures klassis,” kiitis Kolkanen.
Madis Vestel osales võistlusel Jaanus Saarmaa tänavasõidutsikliga. Niisama lihtsalt võit ei tulnud ja pingutama pidi ikka ka. “Võrreldes Superbike’iga on see kordades lihtsam. Konkurents oli alguses kõva, käis kohtade vahetus, ainult lõpus läks veidi igavaks,” tunnistas ta. Kolmanda koha sai Karol Kadarik. Kõik Suzuki Teami liikmed sõitsid kahesilindriliste Suzuki mootorratastega.
Samas stardis osalenud Supersport 300 klassi võitis lätlane Kristers Grabovskis, kes lubati erandkorras starti slikkidega, kuid Eesti arvestusse ei läinud. Risto Rehemägi (Vihur Motosport) oli teine ja Eesti arvestuse esimene, talle järgnesid Sabine Koklacova (Läti) ja Jaanus Reima (SK Suzuki Team Estonia). Kõik nimetatud Supersport 300 sõitjad kasutasid Yamaha mootorratast.
B1200 klassi võitis Maksim Dzivak (BMW, Vihur Motosport) Andrius Gizase (Yamaha) ja Roman Rumjantsevi (BMW, Vihur Motosport) ees.
C1200 ja C600 klasside ühise stardi finišis olid kolm kiiremat ka võimsamatel mootorratastel: Kestutis Pribelskis (Leedu, Yamaha), Vilius Janusaitis (Ducati) ja aastase võistluspausi järel rajale naasnud Danel Udu (BMW). Uduga pidas tulise duelli maha seitse aastat ringrajalt eemal olnud varasem Superstock 600 sõitja Kristjan Karu (Yamaha, Biker24 Motospordiklubi). Seekord ta suuremast tsiklist veel mööda ei saanud, kuid Karu rõõmu taaskord võistelda see ei vähendanud. C600 klassi teine oli Sabine Koklacova (Läti) ja kolmas Robert Davidovic (Leedu, mõlemad Yamaha).
Täpsemad tulemused leiate siit.
Motoringraja Eesti meistrivõistlused jätkuvad 12.-13. juulil Lätis Bikernieki ringrajal.





