Eile tuli Porsche Ringil peetud sündmusterohke motoringraja Eesti meistrivõistluste finaaletapi Superbike’ide sõidu võitjaks Eemeli Lahti, kes kindlustas sellega endale ka Eesti meistritiitli.
Võistluse eel rääkis Lahti, kes tänavu Soome meistrivõistlustel pidi leppima hõbemedaliga, et Eesti meistritiitel oli talle üks hooaja eesmärkidest. Selle vormistamiseks sõitis Aprilial kihutav põhjanaaber konkurentidel, keda pühapäeval oli Superbike’ide stardijoonele kogunenud muljetavaldav hulk 20 tsiklit, justkui mängleva kergusega eest
Lahti ise sõitu kergeks ei pidanud. “Olin täna teistest peaajagu üle,” ütles ta. “Kuid vahel on raske ka see, kui pead mentaalselt kogu sõidu vältel fookust säilitama.”
Võidusõit Lahti seljataga kulges sündmusterohkelt. Esimene start peatati kukkumise tõttu juba avaringil punase lipuga. Valitsev Eesti meister Mait Vestel (BMW, Vihur Motosport) ei läinud sõitu just liiga lootustandvalt positsioonilt: stardiruut oli tal kvalifikatsiooni järel alles 15. Ja ka kordusstart ei õnnestunud Vestelil kõige paremini ning tal tuli 12. kohalt ettepoole trügida. Vestel aga käitus Hannes Soomeri õpetussõnade järgi: kui on võimalus möödasõiduks, tee seda! Tulemus: teine koht nii võidusõidus kui ka hooaja kokkuvõttes! “Üks elu ägedamaid võidusõite,” ütles Vestel finišis. “Ega ma vahepeal kõrvale vaadata ei julgenud, aga vist läks õnneks, ei tundnud küll, et kellegagi kokkupuudet oleks olnud.”
Kolmanda koha ning ka Eesti meistrivõistluste pronksmedali pistis taskusse Ivo Vinninš (Läti, BMW).
Pärast kuueaastast pausi taas rajal olnud Aivar Osa (Yamaha) jäi nädalavahetusega väga rahule. Vaid kolme sõidupäevaga suutis ta end viia tasemele, kus kvalifikatsioonis sõitis välja kuuenda aja. Võidusõidu katkestas Osa siduriprobleemide tõttu 13. kohalt.
Kuigi kogu Eestit on septembri alguses tabanud kuumalaine, rikkus pühapäevase võistlushommiku Porshe Ringil paduvihm. Nii hommikustes treeningutes kui kvalifikatsioonides oli hoolimata sõitjate ettevaatusest palju kukkumisi. Neist üks kahetsusväärsemaid oli Superstock 600 klassi punktiarvestust juhtinud Silvester Sarapiku (Yamaha, Vihur Motosport) kukkumine ajasõidus, mis jättis ta stardirea tahaotsa. Kolm viimast võistlust katkestama pidanud Hugo-Brent Freimanni (Yamaha, Vihur Motosport) õnn oli finaaletapiks aga pöördunud, tema läks neljandalt kohalt startinuna kohe juhtima ja sappa asus Andre Köster (Yamaha, Vihur Motosport), Sarapiku suurim konkurent meistritiitlile. Köster kaotas soojendusringil ühe põlveslaideri, mistõttu ta paremates kurvides jalga maha panna ei tahtnud. Freimann ületas finišijoone kindlalt esimesena ja sõitis välja ka oma senise parima aja Porsche Ringil, 1.15,959. Köster oli kindlalt teine ning napsas oma debüüthooajal Superstock 600 klassis ka Eesti meistriitli. Sarapik suutis küll Jaanus Saarmaa (Suzuki, Suzuki Team Estonia) järel võidusõidus neljandaks tulla, kuid kõrgemale enam pääseda ei õnnestunud ning meistrivõistlustel pidi ta leppima hõbedaga.
“Kvalifikatsiooni viimastel ringidel kukkusin ja tegin haiget oma jalale ja alaseljale. Aeg oli hea ja ka sõita oli väga hea niikaua, kuni jalg valutama hakkas,” rääkis Freimann. “Kogu aeg mõtlesin, et Andre tuleb tagant, aga ta ei tulnudki.”
Samas stardis osalenud B600 klassis ei suutnud Kristjan Karu (Yamaha, Biker24 Motospordiklubi) leedulasest Eimantas Jankauskasest (Yamaha) jagu saada ja pidi leppima teise kohaga, poodiumi kolmandale astmele tõusis Hanno Hansson (Kawasaki, Vihur Motosport). Eesti karikavõitjaks sai Karu 1-punktilise eduga Hanssoni ees.
B1200 klassis oli pärast vigastuspausi taas rajal Maksim Dzivak (BMW, Vihur Motosport) ja tema päev kulges edukalt: võit nii kvalifikatsioonis kui võistlussõidus. Karikavõistluste liider Roman Rumjantsev (BMW, Vihur Motosport) aga asus konkurente püüdma alles 9. kohalt. Ta tegi meeletut sõitu ja oli juba kolmas ning leedulasel Andrius Gižasel (Yamaha) üheksanda ringi finišijoonel kõrval, kuid siis katkestati sõit punase lipuga ning võidusõidu kiireima ringiaja 1.18,547 välja sõitnud Rumjantsev pidi leppima kolmanda tulemusega. Lohutuseks on vast Eesti karikavõit oma klassis.
Twin Sportbike klassi suure finaalsõidu võitis kindlalt Sander Telve, keda “tavaelus” tunneme nii Superbike’i (seekord kuues koht) kui külgvankrite klassist (tänavune Eesti ja ka Soome meister koos Jaanus Saarmaaga). Enn Lähker, kes vahepeal teist kohta hoidis, pidi lõpuks leppima kolmanda kohaga Karol Kadariku järel. Selles klassis, mis pakub soodsat võimalust ringrajasõiduga tegeleda, osales finaaletapil 10 võistlejat, kelle hulgas oli nii täiesti esimest korda võistlemist proovinuid kui ka mõnelt muult motospordi alalt tuntud tegijaid.
Samas stardis osalenud Supersport 300 klassi sõidu kaks esimest kohta läksid Lätti: esimene oli Kristers Grabovskis (Yamaha) ja teine Roberts Vinovskis (KTM), Risto Rehemägi (Yamaha, Vihur Motosport) võttis kolmanda koha ja oli Eesti meistrivõistlustel kokkuvõttes Grabovskise järel teine.
C-klasside ühisstart, kus oli joonel 19 ratast, möödus õnneks kukkumisteta. C1200 klassis järel lätlase Aleksejs Porazenko (Aprilia) järel teiseks tulnud Rainer Rand (Kawasaki) on esimest hooaega ringrajal ja see oli tema teine võistlus, kuid hea tulemuse sõitis ta enda sõnul välja tänu tugevale kodutööle ja paljudele rajapäevadele. Tasuks Eesti karikavõit. Danel Udu (BMW) oli nii võidusõidus kui hooaja kokkuvõttes kolmas. C600 klassis läks esikoht Robert Davidovičile (Yamaha), teine oli Karolis Levanaitis (Yamaha) ja kolmas Kauri Kuldkepp.
Vaata võistluse detailseid tulemusi siit: https://speedhive.mylaps.com/events/3210375






