Pärast vigastuspausi täna esimest korda võistelnud Hannes Soomer (BMW, Vihur Motosprt) võitis täna kindlalt Estonian Grand Prix esimese Superbike’ide sõidu.
“Meil läks täna hästi. Ringriajad olid head, esimestel ringidel sõitsin stabiilselt 1.13,0. Väga OK päev, väga hea tunne mootorrattaga, olin stardist kohe esimene ja nii lõpuni välja,” võttis Soomer esimese päeva kokku.
Kuigi eilses kvalifikatsioonis oli soomlane Eemeli Lahti (Aprilia) Soomerist 0,02 sekundit kiirem, teostas Soomer oma plaani kohe alguses liidriks minna ja konkurentidelt eest ära sõita. Finišis edestas ta Lahtit 11,2 sekundiga, kes pidi Ville Valtoneni (BMW) selja taga hoidmiseks päris kõvasti pingutama ning edestas viimast lõpuks 2,1 sekundiga. Ka neljas koht läks Soome, Niko Lehtirantale ning viienda koha võitles välja valitsev Eesti meister Mait Vestel (BMW, Vihur Motosprt).
Samas sõidus startinud B1200 arvestuses võttis esikoha lätlane Mareks Kraštins Karol Kadariku (Suzuki Team Estonia) ja Roman Rumjantsevi (Vihur Motosport) ees. Kõigi kolme võistlusratas on BMW.
Superstock 600 klassis panid paljud panused kindlasti Hugo-Brent Freimannile (Yamaha, Vihur Motosport), kes võitis kvalifikatsiooni ja oli seal kiirem ka Soome Supersport klassi sõitjatest. Freimann aga katkestas sõidu esimesel ringil ning nii läksid Lenni Klemetti ja Rasmus Nurmi oma teed, Superstock 600 arvestust aga asus endalegi üllatuslikult juhtima Sarapik, kes tegi täna oma selle klassi elu stardi. Talle järgnes Soome Open 600 klassi sõitja Juho Kantola, kuid kohe nende järel tiheda rivina Andre Köster (Yamaha, Vihur Mosport), Jaanus Saarmaa (Suzuki, Suzuki Team Estonia) ja Selyn Kazakova (Yamaha, Vihur Motosport). Silvester võitis, Köster teine ja kolmandaks tõusis Kazakova, kellel õnnestus enne lõppu Saarmaast mööduda. “See oli ootamatu,” kommenteeris Sarapik oma teist tänavust Superstock 600 poodiumit. Eilsel treening- ja kvalifikatsioonipäeval tehnikaga hädas olnud Sarapiku plaan oli teha hea start ja teistel kannul püsida, kuid läks hoopis nii, et teised pidid teda jälitama.
B600 klassi võitja Kristjan Karu (Yamaha, Biker24 Motospordiklubi) oli täna tsikliklasside paddockis vaat et kõige õnnelikum mees üldse. Selleks, et Suurel Võidusõidul osaleda, pidi tänavu pärast pikka vaheaega C600 klassis ringrajale naasnud mees kraadi võrra kiiremasse seltskonda üle tulema. Ja paistis, et muretsemiseks, kas see ka jõukohane on, polnud mingit põhjust. “Enne starti oli plaan paigas, aga start ei õnnestunud kõige paremini. Kui Hanno [Hansson] ja Rait [Reimand] hakkasid eest ära minema, siis mõtlesin, et pean neist mööda saama, muidu see rong on mu jaoks läinud,” rääkis ta. “Täna oli õnne, vaatame, ehk õnnestub tulemust homme korrata.” Klassi teise ja kolmanda koha võtsid Reimand (Yamaha) ja Hansson (Kawasaki, mõlemad Vihur Motosport).
Seda, millal külgvankrite klassis kõik poodiumikohad eestlastele lähevad, ei mäleta teab kui pika aja tagant, kuid täna just nii juhtus. Jaanus Saarmaa ja Sander Telve (LCR-Suzuki, Suzuki Team Estonia) võitsid külgvankrite sõidu kindlalt: “Ju meil siis on annet,” arvas Saarmaa, miks nad Eero Pärmi ja Avo Kuuske (LCR-Yamaha, Pärm Racing Team) edestada suutsid. Suzuki Teami mehed teadsid küll, et konkurendid on neil sabas, infot said nad nii mehaanikultelt tahvlilt kui ka Sander Telvel jätkus võimalust selja taga toimuval silm peal hoida.
Jaanus Saarmaa oli väga rahul ka oma Superstock 600 klassi sõiduga. “Noored Vihuri kasvandikud andsid kõva lahingu. Kahjuks üks ringiga mahajääja rikkus mul natuke sõitu ära, aga muidu olen väga rahul.” Rahul oli ta ka rehvivalikuga, Dunlop Bridgestone’i vastu, mis tema sõnul siinsel rajal paremini töötab. “Ilmselt tegin ka uue isikliku rekordi.”
Sander Telvele oli tänane Superbike klassi sõit esimene pärast pikka õlavigastusest taastumist. Lisaks sellele maadles ta ka tehniliste probleemide küüsis, saades ratta korda alles kvalifikatsioonis, kuid pidi enne mitmeid öid remondile loovutama. “Võidusõidus parandasin 2,5 sekundit oma ringiaega ja tunne hakkas paremaks minema,” rääkis üheksandaks tulnud Telve. “Eks näeme, mis homme saab.”
“Võimsust jääb natukene väheks,” kommenteeris Eero Pärm oma teist kohta. “Parim, mis me teha saame, on neil nagu ora tagumikus istuda.” Kui sõidu esimeses pooles olid nad Saarmaal-Telvel üsna tihedalt kannul, siis ühel viimastest ringidest läks esimene kurv pikaks ning konkurendid võisid end kindlamalt tunda. “Aga homme uus katse, kindla peale,” lisas Pärm.
Üliõnnelikud olid oma kolmanda poodiumikoha üle ka Silver Kuusk/Marko Piirlaid (LCR-Suzuki, Biker24 Motospordiklubi), kellele tänane oli esimene võidusõit sel aastal üldse. Kuusk rääkis, et ta üritas pidurdusi tehes Hurmet väsitada ja tundus, et taktika töötas, sest ka selle paari vaheline vahemaa kärises sõidu lõpuks.
Kuigi Classicute sõitu juhtis pikalt Peeter Koval, rauges tema sõiduriista võim mõned ringid enne lõppu ning vanade ringrajarataste sõidu võitis Andres Jaanisoo Allar Ranna ja Jüri Randla ees.
Pühapäeval algab mootorrataste klasside võistluspäev kell 10 MiniGP treeninguga, esimese võidusõidu start antakse kell 11.50 Superbike’idele.


